torstai 18. kesäkuuta 2009

Espanja-meksikoilas-portugalilais-yms-vaikutteista ruokaa

Jee nyt mä kokkaan! Tai oikeesti mä tein tätä ruokaa jo lauantaina (jos muistan oikein), mut me syötiin sitä aika kauan kun sitä sattu tulemaan aika iso määrä (kuka sanoo et mä osaan pysyä rajallisena kun on ruuanteko kyseessä - ekan kerran ku mä tein siskonmakkarakeittoa sitä tuli kaks isoa kattilallista :D)...

Tää on siis tosi hyvä ruokatsydeemi kun tätä voi muokata n
äköisekseen. Aloita kuorimalla ja lohkoomalla perunoita, laita ne vuokaan mis on vähän oliiviöljyä, ripottele päälle grillimaustetta ja maun mukaan chiliä. Sekoita. Laita uuniin (200 astetta on mun vakio).
Sillä aikaa kun perunat on uunissa, tee lihapullia. Tajua ettet osaa tehdä lihapullia. Ota keittokirja ja mukauta reseptiä. Tajua ettei teillä ole korppujauhoja ja kello on 21 lauantai-iltana. Noh, kuivunut valkosipulipatongin pala kävi hyvin kun se uitti ensin vedessä. Sekoita kaikki yhteen. Mun taikinassa on: jauhelihaa, purkki kermaviiliä, se patongin pala ja pussi tex-mex-maustetta. Meijän huushollissa ei sipulia käytetä, hyi *****... Lihapullat on uunissa joku 15minsaa tai enemmän jos on tarvis.Kun perunat rupee silleen pikku hiljaa olemaan ei-niin-kivikovia (mut ei kuitenkaan valmiita), ota ne uunista pois. Sit voikin mukauttaa miten tykkää, eli ota niitä kasviksia mistä sä ite diggaat. Mä leikkasin maissia kolmeen osaan (mun piti sivellä niihin HP-kastiketta mut se oli vuoden vanhaa :D, joten mä heitin niihin grillimaustetta ja maustettua oliiviöljyä), leikkasin tomaatteja paloiksi ja heitin puolikkaan pussin kesäporkkanoita (pakaste) ja puolikkaan pussin sokeriherneen palkoja (pakaste, mut löytyy kans tuorevihanneksista isoissa kaupoissa). Sit kaadoin vielä purkillisen salsaa siihen päälle ja vähän lisää tex-mex-maustetta ja heitin uuniin takas noin parikskymmeneks minuutiks.Namnamanamannammm tuli hyvää! Ja tää on megahelppo tehdä, ainut mihin menee aikaa on toi uunissa olo, mut sillon voi samalla tehdä jotain muuta (maailman paras tapa mun mielestä tehdä ruokaa, siks mä oon ruvennut käyttämään enemmän uunia. Ja se on terveellisempääkin.)
Salaattii voi tehdä jos jaksaa ja nachotki vois sopia tohon. Ruokajuomaks suosittelen ihan perus vettä (missä vaikka limeä), bisseä tai sit teet niinku me, juot limpparia eli Pepsi Maxii.

Nyt mul tuli nälkä...

Huomio! Noi keittosuolaliouspurkit joita voi bongata kuvista on meidän kissojen silmien puhdistusta varten ja oon nostanut ne tohon koska ne tahtoi jostain kumman syystä kadota muuten...:D Et älkää miettikö mitä litkua siinä lojuu..

Ei kommentteja: